Jak Cię widzą, tak Cię piszą!
Share
W ostatnim czasie, ze względu na trwające wakacje, czas urlopów i wypoczynku, w naszych artykułach pojawiały się głównie tematy związane z opalaniem, chęcią osiągnięcia pięknej, złocistej opalenizny, w czym na pewno pomagają Wam kosmetyki do opalania firmy ONYX. Dzisiejszy artykuł będzie dotyczył sprawy zupełnie innej, ale równie ważnej, a mianowicie podejścia klientów do salonów solaryjnych, a przede wszystkim ich opinii i recenzji, które mają kolosalne znaczenie dla właścicieli takich punktów.
Jak często zdarza nam się polecać znajomym czy rodzinie jakiś sklep, restaurację czy salon kosmetyczny? Znamy odpowiedź na to pytanie – bardzo często. Jeżeli jesteśmy zadowoleni z poziomu usługi, jaką nam zaoferowano, chętnie dzielimy się tą informacją z każdym, kto jest tym zainteresowany. Tak samo jest w przypadku salonów solaryjnych. Możemy być tego pewni, że o naszym salonie także się mówi, o obsłudze, czystości, sprzęcie i produktach, które można kupić na miejscu. Właśnie na takich poleceniach i rekomendacjach, bazuje funkcjonowanie większości firm.
Niestety właściciele salonów solaryjnych wciąż nie zdają sobie sprawy z tego, jak ważna jest opinia klientów odwiedzających ich punkt. Ważne jest, aby osoba zarządzająca takim salonem, jeśli wie, jak istotne jest zdanie klienta, potrafiła podzielić się tym z personelem, który przecież na co dzień ma styczność z klientami. To, jak salon zostanie odebrany zależy właśnie od zaangażowania i świadomości osoby pracującej w danym miejscu.
Klient na pierwszym miejscu!
W XXI wieku czas jest na wagę złota, dlatego nie marnujmy go ani sobie, ani naszym klientom. W tych czasach niestety o tym zapominamy, obsługujemy odruchowo, mechanicznie, jak najszybciej. Nie doradzamy, nie pomagamy i nie interesujemy się, czego tak naprawdę oczekuje od nas osoba odwiedzająca nasz salon. Wówczas klient nie będzie zadowolony z jakości obsługi, poczuje się po prostu zignorowany. Klienci to podstawa i fundament funkcjonowania salonu. Jeśli klienci są to wiadomo, że interes się kręci.
Pamiętajmy, że klienta należy witać od razu – kiedy tylko przekroczy próg salonu. Musi czuć, że od momentu wejścia do salonu, obsługa jest gotowa poświęcić mu swój czas i uwagę. Niestety nie zawsze jest to możliwe, na przykład wtedy, gdy jesteśmy zajęci obsługiwaniem innej osoby. Wtedy warto z sympatią i uśmiechem zwrócić się do klienta, aby po prostu chwilę zaczekał i można zaoferować coś do picia. Wówczas dajemy mu do zrozumienia, że w każdej chwili jesteśmy w stanie pomóc, a także, że jesteśmy gotowi odpowiedzieć na nurtujące pytania. Zadowolony klient to najlepsza reklama!
- Klient stały
Priorytetem jest utrzymanie stałego klienta, dbanie o niego i kontrolowanie jego potrzeb. W relacjach z takim klientem czujemy się bardziej komfortowo, nie musimy pokazywać, jak korzystać z kabin czy produkować się na temat kosmetyków do opalania – taki klient już to wie, jedynie może potrzebować niewielkiej porady w doborze balsamu.
- Klient nowy
Kiedy w naszym salonie pojawia się nowy klient, należy od razu zaproponować mu pomoc. Pokazać kabiny, opowiedzieć o kosmetykach, których używamy w solarium, doradzić, a przede wszystkim wysłuchać nurtujących pytań. Nie od dziś wiadomo, że personel powinien wykazać jak największe zaangażowanie niezależnie od oczekiwań klienta. Aby klient zechciał wrócić do naszego salonu, musi spotkać się z doskonałą obsługą każdej swojej wizyty. Warto też zapytać klienta, jak ocenia naszą pracę i czy jest zadowolony.
Warto zastosować się do kilku zasad, aby zbudować bardzo dobre i długotrwałe relacje z naszymi klientami. Oto kilka z nich:
- Indywidualnie podchodź do klienta – podejdź do każdego klienta wyjątkowo. Nie kieruj się schematem, nie odwołuj do wcześniejszych sytuacji, które miały miejsce. Każdy klient jest inny, zasługuje na odrębne traktowanie.
- Wsłuchuj się w potrzeby klienta – warto wysłuchać tego, czego klient od nas oczekuje. Pozwól klientowi mówić, ale i zadawaj pytania – w ten sposób dowiesz się, co jest ważne dla danej osoby i na co warto zwrócić uwagę.
- Pomagaj i doradzaj – to jest ważne szczególnie dla nowych klientów, którzy nie wiedzą, jakiego kosmetyku użyć, czy jakie łóżko opalające wybrać.
- Ciepło, sympatia, szczerość, cierpliwość – bycie serdecznym i przyjaznym na pewno zapunktuje u klientów, co oznacza, że będą chcieli wracać. Budowanie przyjemnej i „rodzinnej” atmosfery to klucz do sukcesu.
- Uśmiechaj się i bądź życzliwy!
-
Personel
Personel to wizytówka salonu. W solarium, poza dużym wyborem kosmetyków, bardzo dobrym sprzętem, czystością, sterylnością i dbałością o najmniejsze szczegóły, za ladą powinni stać niesamowicie sympatyczni, kompetentni ludzie, którzy nie tylko potrafią doradzić, ale i stworzyć miłą, przyjazną atmosferę. Wtedy klienci na pewno przyjdą i na pewno będą wracać. To właśnie od personelu zależy czy salon będzie postrzegany jako miejsce ciepłe, przytulne, w którym każdego traktuje się wyjątkowo. Wówczas możemy być pewni, że nas salon będzie polecany, a pozytywne opinie będą wystawiane bardzo często. - Diabeł tkwi w szczegółach!
Odpowiednia aranżacja wnętrza salonu to jedna z kluczowych spraw przy wystawianiu opinii przez klientów. Lubimy ładne rzeczy i lubimy przebywać w estetycznych i przytulnych pomieszczeniach. Salon solaryjny również może taki być! Design, jakość wykonania, to wszystko powinno być dopracowane w najmniejszych szczegółach, co ma ogromne znaczenie dla tego, jak klienci będą postrzegali nasz salon. Pamiętajmy też, że właściciel szanującego się salonu nie powinien dopuścić do sytuacji, w której klienci zwracają uwagę na niedociągnięcia. Każdy oczekuje, że w solarium powinno być czysto, sterylnie i schludnie. Tutaj na pewno warto wspomnieć o naszym płynie do dezynfekcji solarium, czyli Solar Guard Mega Power, który został stworzony z myślą o wymagających użytkownikach. Jest w pełni bezpieczny do użytku na pleksi, działa na nią pielęgnująco i zapobiega osadzaniu zanieczyszczeń. Przy świetnych właściwościach myjących posiada szerokie spektrum biobójcze wobec bakterii, grzybów i wirusów. Jest odpowiedni do profesjonalnej i szybkiej dezynfekcji powierzchni łóżek, kabin opalających i innych powierzchni wykonanych ze szkła akrylowego, sprzętów i urządzeń w siłowniach i klubach fitness oraz ścian, podłóg, drzwi, blatów i drobnego sprzętu w solariach, gabinetach odnowy biologicznej, salonach fryzjerskich oraz innych obiektach usługowych i obiektach użyteczności publicznej. Poza tym, daje poczucie odświeżenia i czystości, nabłyszcza czyszczone powierzchnie, nie zawiera szkodliwych aldehydów i fenoli
.
Na koniec przytoczymy kilka opinii o solariach, które znaleźliśmy w Googlach. Komfort i bezpieczeństwo klientów jest najważniejsze!
⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
„Witam. Jako osoba, która regularnie się opala, polecam. Obsługa super, łóżka bardzo dobre, lampy wymianiane regularnie, dostępne profesjonalne kosmetyki. Ponadto dodam, że górna część łóżek czysta, gdzie w innych solariach niekoniecznie.” Solarium Słoneczne Imperium – Białystok
⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
„Swoją przygodę zaczęłam właśnie w tym solarium - cudowna obsługa, super opalenizna i przemiła atmosfera.” Solarium KRONE – Bydgoszcz
⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
„Moje ulubione solarium w Toruniu! Od kilku lat korzystam już tylko z Californii. Zadbane, przytulne, zawsze czyste i nowocześnie urządzone miejsce. Obsługa jest przesympatyczna, Panie chętnie służą pomocą oraz radą odnośnie opalania, czy doboru kosmetyków. Podoba mi się też opcja zakupu karnetów. Wielkie 5 gwiazdek ode mnie. Widać i czuć, że właściciel bardzo dba o solarium California.” Solarium California – Toruń
⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
„Obsługa wspaniała, wszystko na wysokim poziomie, miła atmosfera i nie raz jeszcze tam wrócę.” Solarium Słoneczko – Kędzierzyn Koźle
⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
„Najlepsze solarium na jakim byłam. Obsługa bardzo miła, czyściutko, jednorazowe folie co daje poczucie jeszcze większej higieny, efekt natychmiastowy. Polecam jak najbardziej.” Solarium Ibiza – Katowice
⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
„Super obsługa, porządnie wyposażony salon,czysto i schludnie. Polecam.” Solarium Gorąca Czekoladka – Tychy
⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
„Miła obsługa bardzo czysto i fajny wystrój, lampy są mocne i dobrze opalają, a co najważniejsze świetna atmosfera a co za tym idzie ..... więcej chętnych. Z czystym sumieniem polecam tylko to solarium w Jaworznie a chodziłam do innych w tym mieście....to jest rewelacyjne :-)” Studio Solarium TROPICANA – Jaworzno
1 komentarz
Opalam sie regularnie i polecam solarium gorąca czekoladka. Zawsze czysto i bardzo miła obsługa zwłaszcza pan, ktroy dobrze doradzi jak się opalić i jakiego kosmetyku użyć. od państwa z onyxu lubię najbardziej black caviar. polecam z całego serca to solarium, w tychach to najlepsze. Ania W.